Modern autótechnika

2016.09.24

Kipróbáltam egy roppant menő autót, egy lenézett fapadost és egy veteránt. Nem autóteszt, de tanulságos.

Kiugrottam Herezolival autót fényképezni a hirdetésekhez (ő ugyanis autókereskedő), mondván, legalább kipróbálom a viszonylag mneő picsaautót, a Peugeot 307 CC-t. Kezdenek tetszeni ugyanis a kabriók, rajta van a bakancslistámon, hogy a lányom élményautóban nőjön fel. Ez félig megvan, de a családi élményautó az asszonyé: ha a lényegre szorítkozva akarom közölni a tényeket, úgy is fogalmazhatok: ...én meg járok a szarral. (Legalábbis a krumpliautó messze van minden élménytől.)

Na most a Peugeot 307 CC nem tetszik éppen, elég homok, de mégicsak egy modern CC, kíváncsi voltam rá azért. Kupé-kabrió, érted: gombonymásra lemegy a csomagtartóba a keménytető, kát autó egyben, nagyon zsír még akkor is, ha nem sok csomagtartó van. Mire nem képes az autótechnika? 

750 méter (!) autózás után ez az autó teljesen ledöbbentett: ilyen rakás szart elképzelni se tudtam. Teljesen látszik, hogy olyanoknak gyártják, akiknek a villantás a fontos, de életükben nem ültek még normális autóban. Annyira szar, hogy fel sem érdemes tenni, ratyi-e egy ilyen autó vagy sem.

Visszafelé inkább a másik fotómodellel, egy 130 ezer kilométeres, pár éves Dacia Sanderóval mentem. Ez egy fapados, olcsó autó. Bumszli gombok az utastérban, ha lett volna szük, az ülést és a padlót is műanyagból csinálják, így ki lehetne veretni a retket slaggal. (Bele is szarhatnál ha úgy tartja kedved.)

Erről viszont azt gondoltam, hogy ha nem is lesz Ferrari, de valami kellemes haszonjármű-érzés. Hát nem: elképesztően szar vezetni ezt is. Bár jobb, mint a CC-t. De ilyenkor boldogan ülök vissza a kis egyterűmbe.

Mindez annak fényében érdekes, hogy a múltkor Szinglizoli beszámított egy elég romos, kétszázezer forintos Nissan Vanette Cargo kisteherrel és azt mondta, ki kell próbálnom. A munkásuatónak intéző munkásautóban szívó dízel motor van, olyan, amit nagyon régen nem gyártanak már, vagy 20 éve. Talán elértem vele valahogyan a 100km/órás sebességet fél óra alatt. 

De vigyorogva vittem vissza. Mert van, hogy még egy lefosott teherautót is jó vezetni.

Ez az, amit nem tud egy mai "élményautó", mert a csicsa dizájnba, a luxusba nem fér bele, meg eleve felesleges is a konzumidiótáknak.

 

A típusokat guglizd ki, mert koncepcionálisan nem nagyon rakok ide képeket!